svenfrdees
  • Klintagården på Öland

Klintagården - en plats att längta till!

• Härliga bad vid Klintagården!

• Klintagården har stora grönytor och en rolig lekplats.

• Klintagårdens camping är en familjecamping. Vi har 134 campingtomter.

• Klintagården har en restaurang som tar emot upp till 150 gäster.

Med anledning av rådande situation flyttas årsmötet för Klintagården Ideell förening till hösten.

Klintagården logo färg tryck Eq blå

Restriktioner och rekomendationer från myndighet och inte minst omtanken om varandra har gjort att vi  nu planerar för årsmötet 3-4 oktober.  Tanken är att det kommer bli samma upplägg som tidigare planerat. Årsmötesförhandlingar och  lite andra aktiviteter på Klintagården. Vi börjar med lunch på lördagen. Forsätter därefter med årsmötesförhandlingarna. Till kvällen hoppas vi att vi för möjlighet att lyssna till föreläsning och filmvisning av Erik Bjurström, Kastlösa.

Erik jobbade ca 15 år i Saud Arabien och där började han med att dyka på sin fritid. När han kom hem till Kalmar började han tillsammans med dykarkollegor utforska  Ölands östra kust. Från fiskare fick de information om vart nät hade fastnat och detta ledde till upptäckt av massor med vrak. Detta får vi se och höra mer om under kvällen.

För den som önskar erbjuds möjlighet till övernattning. Sänglinne finns att hyra. Söndagen firar vi gudstjänst tillsammans i Klintakyrkan. Inbjudan med program, som förhoppningsvis blir detsamma förutom datum, hittar du här

Välkommen till några dagars gemeskap och samtal i samlingar och vid matborden.

Klintagården

Klinta Bodars väg 8